Vydává Agentura Helas ve spolupráci s Franchising.cz
Před čtyřmi lety, v den svých šedesátých narozenin, předal majitel Petr Kolář vedení své firmy dceři Kateřině Kadlecové. Podnik z Dolní Dobrouče na Orlickoústecku je již dvacet let úspěšným a největším českým výrobcem vířivek a termálních bazénů, které exportuje do mnoha zemí světa. Na otázky jsme se ptali přímo Kateřiny Kadlecové.
Jaký počáteční impulz stál za rozhodnutím vyrábět právě vířivky?
Vše vlastně začalo mým pobytem v Americe. Školní rok 1992/1993 jsem trávila jako jeden z prvních porevolučních výměnných studentů Rotary International v Americe, kde jsem si poprvé vířivku vyzkoušela. Když jsem se vrátila, táta byl plný odhodlání začít podnikat a rozhodoval se o tom, kterým směrem se vydat. Při debatě o inspirativních zkušenostech z prožitého roku, které by mohly být předmětem pro jeho podnikání, mě napadly právě vířivky. Táta se pro ně nadchl, viděl v nich budoucnost, a to nejen ve spojení se sportem. Věřil v rostoucí potenciál efektivní regenerace nejen pro sportovce, což se potvrdilo. Vsadili jsme na hodnoty wellness, které bylo tehdy teprve rodícím se hnutím. Firmu pak táta za velké podpory maminky začal budovat od nuly. Dnes jsme jedničkou na českém trhu a řadíme se mezi nejvýznamnější evropské výrobce.
Jaká je vaše firemní filozofie?
Naše filozofie vychází ze silných základních hodnot. Je to samozřejmě naše rodina, která rodinné firmě dává náboj, ale jsou to také desítky dalších lidí, celý sehraný tým. Když měli lidé z managementu naší společnosti před nějakým časem odpovědět na otázku, co je podle nich nejsilnější hodnotou USSPA, nejčastěji zaznívalo „opravdovost“! Ke všem činnostem přistupujeme poctivě, zodpovědně a profesionálně zároveň. Vždy jsme měli velké cíle, jsme odvážní a zároveň pokorní. Rádi jdeme vlastní cestou a také proto přinášíme inovace, které inspirují a posouvají celý obor kupředu. Na prvním místě pro nás ale je vždy spokojenost našich zákazníků.
Kde si můžeme vaše produkty prohlédnout nebo koupit?
Máme tři vlastní showroomy v Praze, Brně a v sídle firmy v Dobrouči. Ve všech showroomech si můžete prohlédnout naši kompletní produkci a vybrané produkty i vyzkoušet. Čerstvě jsme otevřeli unikátní Wellness Concept Store v Centru bydlení a designu na Kaštanové v Brně. Jde o pilotní projekt, který nabídne ucelený sortiment a služby pro domácí a veřejné wellness.
Jaký je pro vás nejvýznamnější zahraniční trh?
Významná část naší produkce směřuje na export. Vířivky i termální bazény swim spa vyvážíme do více než 20 zemí. Své zákazníky si našly od Kanárských ostrovů po Dubaj či Irák. Nejvýznamnější pro nás je ale určitě Španělsko, kde máme vlastní dceřinnou společnost. Důležité trhy jsou Německo, Švýcarsko nebo třeba Francie.
Připravujete nějakou novinku?
Vývoj našich produktů se nepočítá na měsíce, ale spíš na roky. Je to hodně podobné jako v automobilovém průmyslu. Letos na jaře jsme u příležitosti 20. výročí založení naší společnosti představili novou generaci privátních spa doslova nabitou inovacemi v oblastech designu a technologií. Přestože po takové události bychom mohli v klidu z novinek žít dalších 5 až 10 let, už na říjnovém Designbloku se chystáme představit nový model spa a vývojové oddělení pracuje na dalších projektech.