úvodní stránka

Vydává Agentura Helas ve spolupráci s Franchising.cz

Ing. Luděk Drnec: OCP je velmi ojedinělým a v našem prostředí nevšedním projektem
Ptáme se

Ing. Luděk Drnec: OCP je velmi ojedinělým a v našem prostředí nevšedním projektem

Vystudoval vysokou školu strojní a elektrotechnickou v Plzni. Ve firmě DHL pracuje již od roku 1994. Většinu své profesní kariéry se věnuje prodeji, řízení a rozvoji prodeje a marketingu. Od roku 2003 zodpovídal jako marketingový ředitel za oddělení Marketingu v DHL Express Česká republika. Od ledna 2007 řídil divizi Marketing & Sales s odpovědností především za plnění plánu prodeje a zisku expresních produktů prostřednictvím prodejní organizace DHL Express (CZ), a za oblast Marketing & Communication. Dále měl na starosti produktový management leteckých, pozemních i speciálních expresních přeprav a v neposlední řadě cenovou politiku DHL Express (CZ) pro tyto produkty. Svou odpovědnost v pozici Obchodního ředitele od března 2013 rozšířil na region střední Evropy.

Letos jste se nově zapojili i do projektu OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK – OCP jako přepravní partner. Čím Vás projekt zaujal?

„Projekt Ocenění českých podnikatelek – OCP je velmi ojedinělým a v našem prostředí nevšedním projektem, jehož hlavní principy nás velmi oslovují a rozhodně se jimi řídíme i v naší společnosti. V DHL Express podporujeme rozvoj našich zaměstnanců a sdílení našich pozitivních postupů a praktik. S agenturou Helas dlouhodobě spolupracujeme v soutěži pro české exportéry Exportní cena DHL Unicredit a proto logicky stále hledáme další oblasti, kde můžeme propojit náš hlavní podnikatelský záměr s potřebami agentury Helas. Jsme velmi rádi, že letos se můžeme zapojit právě do tohoto projektu.“

Pane řediteli, společnost DHL jistě naši čtenáři velmi dobře znají, můžete ale úvodem představit současné portfolio Vašich služeb?

Ono to vlastně s DHL a jeho produkty není vůbec jednoduché. Pod značkou DHL se v Česku (a nejen tady) prodávají produkty 4 různých obchodních divizí a tyto divize pokrývají celé spektrum logistických produktů, od expresních přeprav přes kamionové přepravy, letecké a námořní cargo až po skladovou logistiku. Já reprezentuji DHL Express, která právě nabízí expresní letecké a pozemní přepravy jak v režimu B2B tak B2C. Naše služby umožňují našim klientům nejrychlejší možné přepravy odkudkoliv kamkoliv na zeměkouli. Ne nadarmo se o nás říká, že jsme nejglobálnější firma na světě.

Mezinárodní přeprava je základem obchodu stovky let. Jaké typy transportu se v současné době využívají? Existují i nějaké kuriózní dopravní prostředky pro těžce dostupná místa?

Pokud jde o přepravy DHL Express tak základem jsou mezinárodní letecké transporty a pak v rámci cílové země jde o klasický rozvoz zásilek kurýrními dodávkami. Ale obsluha je samozřejmě přizpůsobena místům, kde vyzvedáváme nebo doručujeme, takže máme i pěší kurýry, kurýry na kolech a třeba v Amsterdamu doručujeme i lodí, která se pohybuje po místních kanálech. Asi nejzajímavější variantou je doručování bankovních dokumentů v New Yorku a Los Angeles, kde dopravujeme expresní zásilky do bankovních center vrtulníkem. Měl jsem letos v lednu možnost jedním z nich letět právě v New Yorku a průlet kolem Sochy Svobody byl opravdu zážitek na celý život.

Když nahlédnete do budoucnosti ve Vašem oboru, jak si představujete transportní služby například v roce 2020?

Nemyslím, že se zásadně změní dopravní prostředky, které používáme, základem budou určitě stále letadla a dodávky nebo kamiony. Tady se hlavně zaměřujeme na snižení zátěže pro životní prostředí a maximální využítí alternativních pohonů. Samozřejmě testují se i nové možnosti, teď např. doručování pomocí dronů. Do budoucna vidím hlavní rozvoj v rozšíření variant jak vyzvednutí nebo doručení zásilek nad rámec tradičního kurýrního modelu a v jakoukoliv dobu. Takže budeme dále rozšiřovat partnerské sítě, kde si klient může zásilku vyzvednout kdykoliv se bude hodit jemu a hledáme i další méně tradiční způsoby, které se osvědčily jinde ve světě.

Zastupujete společnost DHL pro celou střední Evropu, s ohledem na další země, jsou Češi v exportu úspěšní, nebo máme v tomto ohledu ještě rezervy?

Domnívám se, že v rámci regionu střední Evropy si vedeme velmi dobře, aspoň podle rostoucích objemů námi přepravovaných zásilek, což je vždy silný indikátor exportní úspěšnosti dané země. Pokud jde o rezervy, tak se domnívám, že Česká republika je stále přiliš zaměřena na tradiční, tedy evropské partnery v čele s Německem a rozvoj exportu do nových teritorií jako Latinská Amerika nebo Afrika je velká šance pro naše exportéry do budoucna. Proto byla také právě Afrika zvolena exportním teritoriem letošním Exportní ceny DHL Unicredit.

Jak Vaši práci ovlivňuje mezinárodní politická situace?

Vliv na nás samozřejmě má, protože působíme v každé zemi světa. V první řadě jakékoliv místní nepokoje nebo dokonce války mají dopad na naši schopnost doručovat v té oblasti. Jakmile někde vypukne ozbrojený konflikt, tak tuto oblast neobsluhujeme, dokud se tam situace neuklidní, protože bezpečnost našich zaměstnanců kdekoliv na světě je pochopitelně naše priorita. Další oblast, která má na nás vliv, je lokální a především celní legislativa a procesy, které se stále mění a my musíme všechny tyto změny znát a okamžitě je reflektovat v našich procesech a informovat o nich klienty. Současným příkladem všeho uvedeného je právě situace na Ukrajině. V oblastech, kde se bojuje, máme samozřejmě velmi zredukovaný servis a v momentě, kdy se Krym stal součástí Ruska, ale nebyli tam ještě ruští celníci, jsme museli dočasně suspendovat přepravu zbožových zásilek, protože nám je prostě neměl kdo vyclít.

Evropská unie má určitě nesporné výhody v otevřených hranicích, nicméně existuje ještě něco, co by bylo možné v rámci současného stavu vylepšit?

Já jsem poměrně silný euroskeptik, takže dle mého se dá vylepšit téměř vše. Když budu mluvit jen za naší oblast, tak zdaleka nemáme jednotné celní postupy v EU, nemluvě třeba o implementaci evropské poštovní direktivy, která v podstatě co země to jiná lokální implementace. Přitom toto jsou přesně ty oblasti, kde by se měla projevit výhoda členství v EU, ale proč tomu tak není, na to se musíte zeptat v Bruselu...

 

Ocenění českých podnikatelek

Archiv zpravodajů

© code&design VosK Praha 2013