úvodní stránka

Vydává Agentura Helas ve spolupráci s Franchising.cz

Neslýchaný příběh Marcela Frydmana
Podporujeme podnikatelky

Neslýchaný příběh Marcela Frydmana

V roce 1984 započal neslýchaný příběh Marcela Frydmana, který poté, co zakoupil první parfumérii, nabídl zákazníkům současně novou koncepci: vybraný prodej kosmetických výrobků s výhodnými cenami ve spojení s odpovídající obsluhou zákazníka.

V průběhu následujících 14 let Marcel Frydman přejal řetězec parfumerií a butiků, jejichž počet v roce 1998 dosáhl 90 maloobchodních míst. Tehdy, aby získal dodatečný kapitál, rozhodl se uvést společnost na burzu. Během čtyř let se mu podařilo nashromáždit kapitál ve výši 300 milionů EUR.

Rok 2000 byl prvním rokem, kdy Marcel Frydman koupil několik společností také v jiných zemích Evropy. Toto rozhodnutí bylo velmi úspěšné. Nárůst kapitálu v září roku 2000 mu umožnil shromáždit 100 milionů EUR bez vlivu na obrat cenných papírů na burze a v souladu s jeho politikou propagovanou ve Francii.

Skupina, na jejímž čele stál, se v krátké době rozšířila, když v roce 2000 vznikla první zastoupení v Evropě. Vykoupil také švýcarskou síť Alrodo (101 butiků) a 5 obchodů Parfumeries Principales v Ženevě, čímž se stal prvním na švýcarském trhu s 18% podílem. Firma Marionnaud se začala rozvíjet také v Itálii, kde vykoupila v Toskánsku 35 obchodů.

Skupina potřebovala rovněž stále více skladů: od září roku 2000 v Marseille 1 500 metrů čtverečných, od prosince roku 2000 na Elisejských polích v Paříži 600 metrů čtverečných, nebo dokonce parfumérie v Tunisku. Od roku 2005 patří značka Marionnaud do světového koncernu A. S. Watson & Co, který působí ve 35 zemích světa a týdně obslouží 25 miliónů zákazníků.

Spolu se známými společnostmi ICI Paris XL a The Parfume Shop prezentují světovou krásu a zdravý životní styl. Nedávno skupina otevřela svou v pořadí již 10 000 prodejnu. Síť parfumerií Marionnaud se v roce 2004 rozšířila i do Polska, Maďarska, České republiky a Slovenska.

V současné době skupina čítá více než 1250 parfumérií. Dnes Marionnaud Parfumeries vlastní největší počet prodejních míst v Evropě v tomto odvětví. "Nejdůležitější je spojení zákazníků s firmou a k tomu bezpochyby prospívá dobrá obsluha zákazníků a péče o dobrý obraz firmy".

www.marionnaud.cz

Ocenění českých podnikatelek

Archiv zpravodajů

© code&design VosK Praha 2013