úvodní stránka

Vydává Agentura Helas ve spolupráci s Franchising.cz

Asi málokdo si dovede představit, kolik úsilí a opravdové práce se skrývá za dobrými výsledky
Ptáme se

Asi málokdo si dovede představit, kolik úsilí a opravdové práce se skrývá za dobrými výsledky

Rozhovor s paní Olgou Bunce nejen o úspěšném podnikání.

Má česko - anglické občanství. Její rodiče v roce 1963 odjeli pracovně do Anglie a ona se rozhodla prodloužit si pobyt a vystudovat v Londýně. Později se tam i vdala. Její podnikání odstartovala změna politické situace v ČR, kdy uvolněním obchodování se zahraničím přišla i možnost dovozu z Anglie. Prodeja servisanglické bankovní techniky byl brzy rozšířen o další aktivitu, když našla mezeru na trhu - nenašla firmu, která by opravila její mobilní telefon. Začala budovat servisní středisko pro opravy mobilních telefonů a do šesti měsíců měla akreditaci na tyto služby. Jejím prvním klientem byla NOKIE. V současnosti má cca 150 zaměstnanců, měsíčně opraví kolem 30 tisíc telefonů jedenácti značek. V roce 2012 se stala vítězkou celorepublikové soutěže OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATLEK v kategorii Velká společnost. Paní Olga Bunce.

Podívat se na video medailonek s představení podnikání paní Kubaté můžete zde.

  • Jak dlouho jste žila v Londýně? Proč jste se rozhodla založit firmu a proč v Česku?

Přesto, že jsem žila i pracovala v Londýně, tak jsem vždy pozorně sledovala, co se dělo v Česku. Aktivně jsem se zúčastňovala různých akcí na podporu občanského fóra organizovaných v Londýně. Krátce po uvolnění hranic jsem začala dovážet malé stolní počítačky bankovek a mincí, které vyráběla prestižní anglická firma DE LA RUE (asi známější mezi filatelisty jako tiskárna známek a cenin – právě z jejich tiskáren byla dána do oběhu jedna z nejznámějších známek světa Penny Black). Dovážené stroje potřebovaly i servisní podporu a tak jsem za pomoci mého nového životního partnera vybudovala i servisní síť pokrývající celou republiku. V Česku byla velká poptávka po veškerém bankovním vybavení a založení firmy zde bylo správné rozhodnutí a i načasování bylo správné.

  • Proč jste se přihlásila do soutěže OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK? Změnilo se tímto oceněním pro Vás něco?

O této prestižní soutěži jsem se dozvěděla již před 3 lety, ale nikdy jsem ani nepomyslela, že bych já a moje firma mohli být zařazeni do této soutěže. O to větší bylo moje překvapení, když jsem dozvěděla, že jsem se umístila na prvním místě v kategorii velkých firem. Toto ocenění je pro mě velkým povzbuzením a i výzvou do budoucna. Asi málokdo si dovede představit, kolik úsilí a opravdové práce se skrývá za výsledky, kterých Britex dosáhl za posledních 15 let. Je až překvapivé, kolik našich zákazníků, obchodních partnerů i přátel se díky článkům a rozhlasovým relacím dozvědělo o této soutěži a mém umístění. OCP rozhodně přispělo ke zviditelnění mé firmy a velice potěšilo nejen mě, ale všechny zaměstnance Britexu.

  • Zvítězila jste v kategorii velkých firem s počtem nad 100 zaměstnanců. Jak zvládáte „velet“ takovému množství osob?

Ještě v loňském roce před reorganizací celé společnosti jsme měli více než 180 zaměstnanců a pobočky po celém Česku. Toto není možné úspěšně zvládnout bez podpory dobrého středního managementu. Musím se přiznat, že již dávno jsem se musela o „velení“ podělit s managery jednotlivých oddělení a spoléhat se na jejich obchodní um a technické znalosti tak, abychom zajistili růst a konkurence schopnost. Pravidelné porady, jasně definované požadavky a pravidelné výstupní analýzy mi umožňují mít přehled o veškeré aktivitě firmy a možnost soustředit se na obchodní činnost firmy na nejvyšší úrovni. Bez tohoto týmu bych sama nic nedokázala.

  • Čím přesně se zabývá Vaše společnost? Na které značky se specializujete?

Britex – CZ má dvě divize: prodej a servis bankovní techniky a servis a prodej mobilních telefonů, notebooků a tabletů. Takže jestliže se vám porouchá váš mobilní telefon nebo tablet, je velká pravděpodobnost, že tento výrobek bude zaslán do naší firmy na opravu a to může být jak přes operátora, tak přes volný trh jako jsou velké obchodní řetězce nebo prodejci elektro. A pokud bydlíte v okolí Kladna, kde je sídlo i servisní středisko naší firmy, tak nás můžete navštívit osobně a pokud je to technicky možné, provedeme opravu na počkání. Naše servisní středisko má autorizaci na opravy Samsung, iPhone, LG, Blackberry, ZTE, Alcatel, Huawei a dalších světových značek mobilních telefonů. Koncem loňského roku jsme obdrželi autorizaci na prodej Samsung audio/video produktů a vybavili jsme náš show room tak, aby zákazník měl možnost si osobně vyzkoušet nejnovější produkty.

  • Jste technická firma. Máte díky tomu více mužů zaměstnanců nebo je poměr ženy/muži stejný jako kdekoliv jinde?

Asi budete překvapeni, ale u nás je to skoro půl na půl. Přesto, že by se dalo očekávat, že na technických pozicích budou pouze muži, v Britexu najdete na stejných pracovních pozicích i ženy, které svými pracovními výsledky mnohdy předčí své mužské kolegy.

  • Jste Vy sama technický typ?

Ano, jsem technický typ, ráda si nechám vysvětlit nové funkčnosti zařízení a v minulosti jsem překládala veškeré anglické technické manuály a servisní bulletiny, abych ušetřila za oficiální překladatelské služby a i sama věděla, co prodávám.

  • Jaké máte firemní plány do budoucna?

Přestože počet prodaných telefonů v česku a Slovensku stále roste a stále ještě platíme bankovkami, považuji za nutné uplatnit naše know how a posunout naši firmu o další krůček dopředu. S využitím evropských dotací jsme v loňském roce zahájili stavbu nového školicího střediska, které bude nabízet speciální technická školení pro studenty a zájemce z firem s elektronickým zaměřením.

  • Máte zkušenosti s životem v zahraničí a můžete srovnávat. Je něco, co Vám v Česku ve srovnání s Anglií schází?

Po příjezdu do Prahy se mi stýskalo skoro po všem, po přátelích, jídle, televizi, hudbě nebo obchodech s módním oblečením. No bylo toho hodně. Ale teď už jsou zde minimální rozdíly, vše je dostupné nebo se dá objednat po internetu. Přátelé už mi také nechybí, protože mám to štěstí, že jsem se spřátelila s mnoha lidmi. Pracovně je to v Anglii pořád ještě jiné. Lidé si sice váží dobré pozice, věnují práci mnohem více odpovědnosti a zájmu a především se na sebe více usmívají, i když většinou je to jen ze zdvořilosti. Jednoduché slovíčko děkuji je stále všude slyšet.

Ocenění českých podnikatelek

Archiv zpravodajů

© code&design VosK Praha 2013